woensdag 25 januari 2012

Vage wetenschap?

Dat was vorige maand het thema in een pittig radio-interview, voor het programma Hoe?Zo!Radio. De affaire Stapel verleidt menigeen ertoe te roepen dat de sociale wetenschappen vaag zijn of anderszins niet zouden deugen. Dat vind ik te makkelijk. Luister zelf.

Intussen komen er ook reacties van lezers binnen. Een selectie:
'Ik heb je boek met heel veel plezier gelezen. Dat ik hier en daar kritische noten kraak doet daar niet aan af.' (Gerlof Verwey)
'Ik ben niet alleen verrast over de inhoud, over de inzichten, maar ook over de mooie genuanceerde manier van schrijven.' (Ton Jörg)
'Gezien mijn eigen ervaringen met het paradigma-conflict in de (onderwijs)sociologie heb ik uw boek met zeer veel belangstelling en toenemende waardering gelezen.' (Leo Lenssen)
'Ik wil je even laten weten dat ik het een verbazingwekkende combinatie vind van beknoptheid, informatiegehalte en leesbaarheid.' (Karel Stokking)
Voortreffelijk boek! Heeft me al geïnspireerd om in een blog te verwerken. (Ben Verleg)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten