maandag 19 december 2011

Amsterdam FM

Afgelopen zondag werd ik door de historicus Laurens van der Heijden geïnterviewd voor het programma Graven aan de Amstel. Toen ik vroeg wat hij speciaal zo interessant vond aan mijn boek voor zijn programma, schreef hij: 'laat ik maar meteen bekennen: ik heb een fascinatie voor grenzen en grensoverschrijdingen, van welke aard ook, de term discipline alleen al vind ik fascinerend: die is o.a. militair en religieus en de omzwervingen van diverse sociale wetenschappen zoals sociologie (een bastaardterm uit Latijn en Grieks) vind ik een dankbaar onderwerp om over te praten. We hebben een klein uur, te weinig, maar toch...'
Het werd een leuk uur, vond ik, met een erudiete en onorthodoxe gesprekspartner. Maar luistert u zelf naar dit interview (Het eigenlijke interview begint na een kleine 9 minuten.)

Op dezelfde dag werd ik verrast door een bericht van organisatiedeskundige Ben Verleg, die zich in een blog liet inspireren door mijn boek.

En Hub Zwart stuurde mij de notities van zijn referaat op 9 dec. in een stampvolle Boekhandel Roelants (Nijmegen). (Foto: Arie Mens)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten